Şiir bir ömre bedel yaşamak kadar güzel..
   
  Karozan
  Hakkımda yazılanlar
 

 

İSMAİL KARA ve ESERLERİ

Abdullah Çağrı ELGÜN
cagrielgun@hotmail.com

1944 ‘te Kastamonu’nun Araç İlçesi Akıncılar Köyü’nde doğdu. İlkokul ve ortaokulu orada bitiren İsmail KARA, liseyi Ankara Maliye Okulu’nda tamamladı.

1967’de Maliye ve Gümrük Bakanlığı Ankara Defterdarlığında memur olarak göreve başladı.
1967’de Muğla ve Yozgat’ta Vergi Denetmeni olarak görev yaptı.
1979’da İstifa etti. Serbest muhasebecilik ve bazı şirketlerde idarecilik ve muhasebe müdürlüğü yaptı.

Küçük yaşlarda şiir yazmaya heveslenen KARA’nın şiirleri ve yazıları 1965’ten itibaren çeşitli gazete ve dergilerde (Yenigün, Tasvir, Başkent, Hür Anadolu, Hürriyet, Milliyet, Tercüman, Son Havadis, Barış, Ulus, Defne, Çağrı, Seziş, Küçük Dergi(Kayseri), Yeni Kastamonu, Hür Söz, Yeni Ses, Araç Gazetesi, Fethiye, Yeni Söke, Zümrüt, Van Sesi, Yenişehir(Bursa), Bizim Anadolu(İstanbul),) yayınlanmağa başladı.

Son Havadis, Ak Ajans ve HHA muhabirliklerinde bulundu. Bazı gazete ve dergilerin yazı işleri müdürlüğünü yaptı ve “Yalaka” adı ile bir mizah dergisi yayınladı.

Kastamonu ile ilgili olarak yeni bir kitap çalışması devam eden KARA emekli olup, halen Ankara’da İlim ve Edebiyat Eserleri Meslek Birliği’nin (İLESAM) Genel Muhasibi olarak görev yapmaktadır.

EDEBî KİŞİLİĞİ
Sanatçının bir çok dergi ve gazetede bolca eser yazmış olması, onun kaleminin ve fikirlerinin kabul gördüğü anlamına gelir. Uzun zaman gazete ve dergilerde yazı yazmak ve bunu sürekli hale getirmek ve gündemde kalabilmek maharet ister.
Bir gazetede uzun zaman kalemiyle geçinen yazar olmak ise çok çok zordur. İsmail KARA bunu başaran sanatçılardandır. Yazılarının kalitesi ne olursa olsun, gazetede yazılarıyla yaşayabilmek, ekmek kavgasını sürdürebilmek bir oyunculuk bir sihirbazlık işidir. İsmail KARA, bunu uzun yıllar, yazı yazarak ve kalemiyle kuyu kazarak başaranlardandır.
Muhabirlik, gazete ve dergi çıkartma işi, giderek o gazetenin veya derginin müdürlüğüne kadar yükselmesi söylediklerimizi doğrulayan elle tutulur, gözle görünür belgelerdir.
Şiirlerinde hece ile birlikte serbest tarzı da deneyen KARA daha çok yedili, sekizli ve hecenin on birli kalıplarını kullananlar arasında yer alır. Şiirlerinin konusu, daha çok hayata yöneliktir.
Ünü dışarılara taşmış usta şairlerimiz gibi KARA’nın şiirlerinde de konu çok çeşitli ve zengindir. Sanatçı en çok sevgi, aşk, gurbet, hasretlik, ayrılık, yoksulluk, sitem ve alay tarzını seçer. Vatan, millet bayrak ve memleket sevdasını içinde barındıran şair, ülke gerçekleri, ramazanlar, şehir hayatı, cehalet, kardeşlik ve günlük meseleleri de şiire sokmayı başarmıştır. Sevgi, hasretlik, ölüm, ayrılık, gurbet, kişilere yönelik eleştiriler, topluma yeni ufuk açan yol gösteren yazılar, günlük aktiviteler, kutlamalar, bayram günleri ve benzeri, toplumun aksayan yönlerini eleştiren, onları bütün halkın gözlerinin önüne sermeye çalışan ve bu durumdan yakınan TAŞLAMALAR GÜZELLEMELER ile Türk şiirinde SERBEST türleri deneyenler arasında yerini alır. 

http://www.hikayeler.net/yazilar/86022/ismail-kara-ve-eserleri/

Bu haberin linki

 
  karozan@gmail.com  
 
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=
Mutlu olmayı yarına bırakmak,karşıya geçmek için nehrin durmasını beklemeye benzer..Nehir asla durmaz..